085 - 201 59 59 | ma-vr: 8.00-22.00 | za/zo: 9.00-17.00

Retourneren

Op deze pagina geven wij veel informatie met betrekking tot het retourneren van je pakket.
Lees deze informatie rustig door en kies de methode die jou het beste past.
Heb je vragen of is iets niet duidelijk? Neem dan vooral contact op met onze klantenservice!

Zichttermijn:
Je hoeft vooraf geen melding te maken van je retour.
Het pakket kan je via een UPS-accesspoint (binnen Nederland de goedkoopste manier), DHL-servicepoint of PostNL-servicepunt retour sturen.
Je kan eventueel ook je pakket direct versturen aan ons retour-/kantooradres.
De kosten voor deze retourzending betaal je zelf.
Hieronder leggen wij de diverse mogelijkheden verder uit.

Wij hanteren een bedenktermijn van 100 dagen. Binnen deze 100 dagen kun je aangeven dat je de artikelen wilt retourneren door ons een herroepingsmededeling te sturen. Je hoeft hier echter geen melding van te maken. Artikelen die bij Suits you well zijn besteld, kan je ook standaard binnen 100 dagen na ontvangst retour sturen.
Nadat de herroeping schriftelijk of via e-mail is doorgegeven hebt naast deze 100 dagen nog extra 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen. 

De artikelen moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn.
En, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele en onbeschadigde verpakking zitten.

Uiteraard mag de verpakking wel geopend worden om de artikelen te kunnen bekijken of passen.
Stuur je de geopende verpakking dan wel mee terug...?

Retour sturen:
Je kiest je eigen vervoerder om het pakket bij ons te krijgen.
De kosten voor deze retourzending betaal je zelf.
 
Wil je andere artikelen bestellen doe dit dan eerst en ga pas retour zenden als alles binnen in orde is.
Hiermee voorkom je eventuele dubbele retour kosten!

Kosten per vervoerder:
UPS:
€3,74* - UPS-Accesspoint - Van UPS-Accesspoint bij jou in de buurt naar UPS-Accesspoint** <NOVY de Vakman, Otterlo> - Online label
Website: www.ups.com

DHL:
€5.00 - DHL-servicepoint - Van DHL-servicepoint bij jou in de buurt naar DHL-servicepoint <NOVY de Vakman, Otterlo> - Online label
€3,95 - DHL-servicepoint Brievenbuspakket - Levering direct aan ons retour-/kantooradres - Online label
Website: www.dhlparcel.nl

POSTNL:
€5,50 - PostNL - Van PostNL-servicepunt bij jou in de buurt naar PostNL-servicepunt <SPAR Supermarkt, Otterlo> - Online label
€3,90 - PostNL - Brievenbuspakket - Levering direct aan ons retour-/kantooradres - Online label
€6,95 - PostNL - Frankeren bij servicepunt, levering aan ons retour- /kantooradres
Website: www.postnl.nl

PAYPAL - GRATIS RETOUR:
Heb je jouw bestelling betaald via Paypal-account, dan heb je wellicht de mogelijkheid om deze retour kosten te declareren via Paypal.
In dat geval betaald Paypal jouw retour kosten en is het retourneren gratis.
Meer informatie: www.paypal.com
- Paypal is verantwoordelijk voor deze externe actie -

* UPS berekend kosten op basis van brandstoftoeslag en locatie in NL.
** Houd rekening met enkele dagen bezorgtijd voordat het pakket op UPS-Accesspoint locatie beschikbaar is.

Bij ongefrankeerde zendingen worden deze kosten door Suits you well bij de klant in rekening gebracht.
Als je de originele verzendverpakking gebruikt verwijder dan alle oude barcodes.
Via het track en tracenummer dat je bij verzending ontvangt kan je nagaan of het pakket bij ons is afgeleverd.

Onze gegevens voor het aanmaken van een online label:
Suits you well (contactpersoon: W. van den Akker)
Zandingsweg 3

6731BJ Otterlo
Nederland
E: info@suitsyouwell.nl

T: 085-2015959

Retourneren vanuit België? <KLIK HIER>

Hieronder staan enkele retour optie's verder uitgelegd:


  • GRATIS RETOUR bij gebruik van PayPal...?!

Ook in 2019 GRATIS retourneren als jouw bestelling is betaald via PayPal?
Kijk iets verder op deze pagina voor meer informatie en de bijbehorende voorwaarden!

  • Goedkoop retourneren - UPS Access Point

1. Online label aanmaken op www.ups.com <Klik hier>, online betalen en uitprinten.
2. Pakket afgeven bij een UPS Access Point. <Klik hier voor een overzicht van UPS locaties>

De goedkoopste manier om een pakket aan ons retour te sturen is van een UPS Access Point bij jou in de buurt naar het UPS Access Point: NOVY de Vakman - 6731AS - Otterlo - Locatie-ID: U67161753
Volg onderstaande stappen om dit label aan te kunnen maken:

  • Stap 1: Ga naar de website van UPS <Klik hier>
  • Stap 2: Voer je eigen gegevens in.
  • Stap 3: Voer onze gegevens in:
    Suits you well - (contactpersoon: W. van den Akker)
    Zandingsweg 3
    6731BJ Otterlo
    T: 085 - 2015959
    E: info@suitsyouwell.nl
    Belangrijk is dat je ons e-mail adres (info@suitsyouwell.nl) gebruikt als ontvanger en de ontvanger op de hoogte laat stellen van afleveringpakket via e-mail.
    Op die manier krijgen wij een melding zodra het pakket voor ons klaar ligt om af te halen. 
  • Stap 4: Voer gewicht en afmetingen van het pakket in.
  • Stap 5:
    Kies "Nee, ik zal zending afgeven" en selecteer datum van afgifte.
    Vervolgens "Ja, bewaar op een UPS locatie".
    Selecteer locatie: NOVY de Vakman - 6731AS - Locatie-ID: U67161753.
    Selecteer "UPS Access point Economy", c.a. €3,74
  • Stap 6: Doorloop de daarop volgende schermen en voltooi betaling.
  • Stap 7: Print label uit, plak dit op je pakket en geeft het pakket af op een UPS Access Point bij jou in de buurt.

Het label betaal je online en print je zelf uit waarna het pakket kan worden ingeleverd bij een UPS Access Point bij jou in de buurt.

  • DHL-servicepoint

1. Online label aanmaken op www.dhlparcel.nl <Klik hier>, online betalen en uitprinten.
2. Pakket afgeven bij een DHL-servicepoint. <Klik hier voor een overzicht van DHL-servicepoint locaties>

Volg onderstaande stappen om dit label aan te kunnen maken:

  • Stap 1: Ga naar de website van DHLparcel <Klik hier>
  • Stap 2: Kies het soort zending dat je wilt gebruiken.
  • Stap 3: Voer onze gegevens in:
    Suits you well - (contactpersoon: W. van den Akker)
    Zandingsweg 3
    6731BJ Otterlo
    T: 085 - 2015959
    E: info@suitsyouwell.nl
    Belangrijk is dat je ons e-mail adres (info@suitsyouwell.nl) gebruikt als ontvanger en de ontvanger op de hoogte laat stellen van afleveringpakket via e-mail.
    Kies locatie: DHL-sericepoint NOVY de Vakman - 6731AS - Otterlo als afleverpunt.
  • Stap 4: Voer gegevens verzender in.
  • Stap 5: Doorloop de daarop volgende schermen en voltooi betaling. (€5,00 voor pakket / €3,95 voor brievenbuspakket)
  • Stap 6: Print label uit, plak dit op je pakket en geeft het pakket af op een DHL-servicepoint bij jou in de buurt.

Het label betaal je online en print je zelf uit waarna het pakket kan worden ingeleverd bij een DHL-servicepoint bij jou in de buurt.

  • PostNL

Retour via een servicepunt van PostNL.
Je maakt op de website www.postnl.nl een label aan.
Dit label betaal je online.
Je kiest voor aflevering bij PostNL-Servicepunt < Spar-Otterlo>.
In dat geval kost je PostNL label €5,50
Past je pakket door de brievenbus?
Kies dan online voor een brievenbuspakket en stuur het direct aan ons retour-/kantooradres, kosten €3,90

Onze gegevens voor het aanmaken van een online label:
Suits you well (contactpersoon: W van den Akker)
Zandingsweg 3
6731BJ Otterlo
Nederland
E: info@suitsyouwell.nl
T: 085-2015959

Laat je het pakket frankeren bij een PostNL-servicepunt bij jouw in de buurt?
Dan zijn de kosten €6,95
Het pakket zal direct op ons retour-/kantooradres worden afgeleverd.

  • Aanvullende informatie retourneren:

Hoe kan je kleine artikelen retour sturen?
Sommige kleine artikelen kunnen in een envelop worden terug gestuurd.
Let er dan vooral op dat de zending netjes door de brievenbus past en voldoende wordt gefrankeerd.
Als dat niet het geval is, komt er straf porto op en zullen deze kosten door Suits you well bij de klant in rekening worden gebracht.

Wat moet jij nog meer weten over artikelen retour sturen?
- Alle zendingen die niet door de brievenbus passen, dienen als pakketpost verzonden te worden.
De grootte van het pakket maakt niet uit voor het tarief dat hiervoor gerekend wordt. 

- Bij schoenen vragen wij je om de schoenendoos niet als verzenddoos te gebruiken, maar om deze in een extra doos te verpakken.

- Indien je artikelen als pakket terug stuurt, bewaar dan goed het verzendbewijs.
Suits you well kan geen verantwoording op zich nemen indien het pakket zoek raakt. 

- Let er goed op, als je gebruik maakt van de originele verzendverpakking, dat andere adressen en barcodes worden verwijderd van het pakket. het sorteersysteem van de post kan anders in de war raken en het pakket verkeerd versturen.

- Voor een snelle afwikkeling van jouw retour vragen wij jou bij de retourzending de pakbon te voegen, waarop staat aangegeven welke artikelen retour komen. Eventueel kan je voor je eigen administratie een kopie van de pakbon bewaren.

- Als je de pakbon niet meer hebt, dan willen wij jou vragen om het ordernummer en NAW-gegevens in de doos bij te sluiten.

LET OP! *
Wij verzenden binnen Nederland gratis vanaf € 29,95 (€ 49,95 voor Belgische klanten).
Als het retour bedrag onder de € 29,95 (€ 49,95 voor Belgische klanten) komt zal bij het verwerken van de retour € 1,95 (€ 2,95 voor Belgische klanten) worden ingehouden ten behoeve van de originele verzendkosten.
Bij de orderbevestiging die je via email hebt ontvangen vind je een modelformulier voor herroeping.
Het modelformulier staat ook onderaan deze pagina.
Je kan desgewenst ook dit formulier gebruiken.
Het ingevulde formulier kan je in de doos bijsluiten, of je kan het alvast aan ons sturen via e-mail.
Nadat aan ons kenbaar is gemaakt dat je artikelen terug wilt sturen, heb je vervolgens nog 14 dagen de tijd om dit daadwerkelijk te doen.
Je kan dit formulier ook onderaan deze pagina downloaden.

GRATIS* Retourneren via PayPal.
PayPal betaald per 28-01-2015 de gemaakte retour kosten terug voor PayPal klanten die de bestelling via PayPal hebben betaald.
De retour kosten worden tot 31 december 2019 tot maximaal twaalf retourzendingen met een maximum vergoeding van €30 per zending vergoed door PayPal. 
Retouren van bestellingen geplaatst voor 28-01-2015 worden niet door PayPal vergoed.
Activeer nu uw Retourkosten Vergoeding via PayPal en profiteer direct!
*Let op: Je moet je bestelling via PayPal betalen, declaratie doe je achteraf via PayPal.
*Let op: In de voorwaarden van Paypal staat dat je jouw bestelling binnen 14 dagen terug moet sturen, dat is dus anders als de 100 dagen die wij standaard hanteren.
De verantwoordelijkheid voor deze service ligt volledig bij PayPal.
Voor meer informatie: Klik hier.

Retouradres:
Voor Nederland:
Suits you well
Zandingsweg 3
6731BJ Otterlo
Nederland
E: info@suitsyouwell.nl
T: 085-2015959

Verwerking retouren:
Wij streven ernaar om alle retouren binnen een week na aankomst bij ons te verwerken.
Voordat de retourzending is uitgepakt en verwerkt, kunnen wij geen vragen over de retourzending beantwoorden.

Terug betaling geld van retouren:
Je ontvangt het retour bedrag zo snel mogelijk, uiterlijk binnen de 14 dagen na herroeping.
Wij mogen hiermee wachten tot de artikelen door ons retour zijn ontvangen of dat je bewezen hebt deze artikelen terug te hebben gestuurd.
Als er is gekozen voor de betaalmethode Afterpay en er is nog niet betaald, dan komt deze betalingsverplichting (deels) te vervallen.

Indien je alles terug stuurt, ontvang je ook eventueel betaalde (standaard) verzendkosten en transactiekosten retour.
(Servicekosten voor bezorging "Same day" of "Next day" worden niet vergoed, dit is een optionele aanvullende dienst waar je zelf voor kiest naast onze standaard verzending).

Uiteraard mag je thuis de producten passen en beoordelen zoals je dat in een winkel ook zou kunnen doen.
Indien je meer doet dan nodig is om het product te beoordelen waardoor schade aan het product ontstaat, bent je zelf aansprakelijk voor de waardevermindering. Dit zal ingehouden worden op het uit te betalen retour bedrag.

Het terug te betalen bedrag wordt terug betaald via de betaalmethode waarmee de originele order voldaan is.
Alleen als je schriftelijke toestemming geeft, kunnen wij het bedrag ook op een andere manier aan je terug betalen.
Hieraan zijn nooit extra kosten verbonden.

Defecten of mankementen (garantie):
Indien een van de artikelen een defect of mankement heeft, kan je het beste eerst contact opnemen met onze klantenservice.
Doe dit bij voorkeur via e-mail met een foto van het mankement of defect.
Onze klantenservice kan je dan het beste adviseren over een oplossing van dit mankement of defect.
Het kan voorkomen er geen vervangend artikel voorhanden is en dat misschien een andere oplossing volstaat.

Indien wordt afgesproken dat het artikel kan worden terug gestuurd, vermeld dan duidelijk op de pakbon die je mee terug stuurt, dat het om een artikel met een defect of mankement gaat.
Hiermee wordt voorkomen dat het artikel per ongeluk aan iemand anders verkocht kan worden.
Wij gebruiken eigen labels voor retouren met mankement of defect.
Als een artikel op eigen gelegenheid wordt terug gestuurd kunnen wij deze kosten helaas niet accepteren.

Ook als het artikel is gebruikt en er ontstaat een mankement dat niet aan het gebruik te wijten is, neem dan contact met ons op.
Wij zullen proberen tot een passende oplossing te komen.

Ruilen:
Het 1 op 1 ruilen van een artikel is helaas niet mogelijk.
Een betaling is order afhankelijk en zodoende niet aan een andere bestelling te koppelen.

Als je een artikel hebt waar je liever een ander artikel voor in de plaats wilt, bestel dit dan eerst via onze website.
Laat eerst alles binnen komen en ga pas retour sturen als alles binnen en in orde is.
Mocht het als tweede bestelde artikel ook niet bevallen, kan je alles in een keer terug sturen en bespaar je tevens op je retour kosten.
In dat geval wel graag beide pakbonnen in de doos doen.

Mochten wij desondanks een vraag tot ruiling ontvangen dan wordt hier een nieuwe bestelling voor aangemaakt waarna deze opnieuw moet worden betaald.
Je ontvangt in dat geval een betaallink via e-mail.
De retour wordt gewoon verder verwerkt.

Herroepingsformulier

1