Retourneren

Op deze pagina geven wij veel informatie met betrekking tot het retourneren van je pakket. Lees deze informatie rustig door en kies de methode die jou het beste past. Heb je vragen of is iets niet duidelijk? Neem dan vooral contact op met onze klantenservice!

Hieronder een snel overzicht van de mogelijkheden en prijzen voor het retourneren binnen Nederland:

Brievenbuspost:

€ 0,96
     -
€ 4,50

UPS acces point:

€ 3,74*
Goedkoopste
pakket

DHL servicepunt:

€ 4,50
     -
€ 5,50

DHL rechtstreeks:

€ 5,75
     -
€ 6,75

PostNL servicepunt:

€ 6,25
Alleen met
online label

PostNL rechtstreeks:

€ 6,75
     -
€ 7,25

Paypal:

Gratis!*
Indien betaald
met Paypal

Vanuit België:

Vanuit België
gelden
andere prijzen

Rechtstreeks retouradres:
Suits you well (contactpersoon: W van den Akker)
Arnhemseweg 22 C
6731BS Otterlo
Nederland
E: info@suitsyouwell.nl
T: 085-2015959


Zichttermijn
:
Wij hanteren een bedenktermijn van 100 dagen. Binnen deze 100 dagen kun je aangeven dat je de artikelen wilt retourneren door ons een herroepingsmededeling te sturen. Je hoeft hier echter geen melding van te maken. Artikelen die bij Suits you well zijn besteld, kan je ook standaard binnen 100 dagen na ontvangst retour sturen.
Nadat de herroeping schriftelijk of via e-mail is doorgegeven, heb je naast deze 100 dagen nog extra 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen. 

De artikelen moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn.
En, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele en onbeschadigde verpakking zitten.

Uiteraard mag de verpakking wel geopend worden om de artikelen te kunnen bekijken of passen.
Stuur je de geopende verpakking dan wel mee terug...?

Retour sturen:
Je hoeft vooraf geen melding te maken van je retour.
De kosten voor de retourzending betaal je zelf.

Klein artikel?
Kies voor brievenbuspost, dit is meestal de goedkoopste optie.

Pakket?
Je kiest je eigen vervoerder om het pakket bij ons te krijgen.
Het pakket kan je via een UPS-accesspoint (binnen Nederland de goedkoopste manier), DHL-servicepoint of PostNL-servicepunt retour sturen.
Je kan eventueel ook je pakket direct versturen aan ons retour-/kantooradres.

Wil je andere artikelen bestellen doe dit dan eerst en ga pas retour zenden als alles binnen is en in orde is.
Hiermee voorkom je eventuele dubbele retour kosten!

Bij ongefrankeerde zendingen worden deze kosten door Suits you well bij de klant in rekening gebracht.
Als je de originele verzendverpakking gebruikt verwijder dan alle oude barcodes.
Via het track en tracenummer dat je bij verzending ontvangt kan je nagaan of het pakket bij ons is afgeleverd.

Verderop op de pagina leggen wij de diverse mogelijkheden uit.

Terug betaling geld van retouren:
Wij streven ernaar om alle retouren binnen een week na aankomst bij ons te verwerken.
Voordat de retourzending is uitgepakt en verwerkt, kunnen wij geen vragen over de retourzending beantwoorden.
Via het track en tracenummer dat je bij verzending ontvangt kan je nagaan of het pakket bij ons is afgeleverd.

Je ontvangt het retour bedrag zo snel mogelijk, uiterlijk binnen de 14 dagen na herroeping.
Wij mogen hiermee wachten tot de artikelen door ons retour zijn ontvangen of dat je bewezen hebt deze artikelen terug te hebben gestuurd.
Als er is gekozen voor de betaalmethode Afterpay en er is nog niet betaald, dan komt deze betalingsverplichting (deels) te vervallen.

Indien je alles terug stuurt, ontvang je ook eventueel betaalde (standaard) verzendkosten en transactiekosten retour.
Indien je een deel van de artikelen retour stuurt en het originele orderbedrag komt hierdoor onder de verzenddrempel dan worden alsnog de verzendkosten voor de heenzending in rekening gebracht. Deze worden verrekend met het retour te betalen bedrag.

Uiteraard mag je thuis de producten passen en beoordelen zoals je dat in een winkel ook zou kunnen doen.
Indien je meer doet dan nodig is om het product te beoordelen waardoor schade aan het product ontstaat, bent je zelf aansprakelijk voor de waardevermindering. Dit zal ingehouden worden op het uit te betalen retour bedrag.

Het terug te betalen bedrag wordt terug betaald via de betaalmethode waarmee de originele order voldaan is.
Alleen als je schriftelijke toestemming geeft, kunnen wij het bedrag ook op een andere manier aan je terug betalen.
Hieraan zijn nooit extra kosten verbonden.

Ruilen:
Het 1 op 1 ruilen van een artikel is helaas niet mogelijk.
Een betaling is order afhankelijk en zodoende niet aan een andere bestelling te koppelen.

Als je een artikel hebt waar je liever een ander artikel voor in de plaats wilt, bestel dit dan eerst via onze website.
Laat eerst alles binnen komen en ga pas retour sturen als alles binnen en in orde is.
Mocht het als tweede bestelde artikel ook niet bevallen, kan je alles in een keer terug sturen en bespaar je tevens op je retour kosten.
In dat geval wel graag beide pakbonnen in de doos doen.

Aandachtspunten voor het retour sturen:

  • Alle zendingen die niet door de brievenbus passen, dienen als pakketpost verzonden te worden.
    De grootte van het pakket maakt niet uit voor het tarief dat hiervoor gerekend wordt.
  • Bij schoenen vragen wij je om de schoenendoos niet als verzenddoos te gebruiken, maar om deze in een extra doos te verpakken.
  • Indien je artikelen als pakket terug stuurt, bewaar dan goed het verzendbewijs.
    Suits you well kan geen verantwoording op zich nemen indien het pakket zoek raakt.
  • Let er goed op, als je gebruik maakt van de originele verzendverpakking, dat andere adressen en barcodes worden verwijderd van het pakket. het sorteersysteem van de post kan anders in de war raken en het pakket verkeerd versturen.
  • Voor een snelle afwikkeling van jouw retour vragen wij jou bij de retourzending de pakbon/retourformulier te voegen, waarop staat aangegeven welke artikelen retour komen. Eventueel kan je voor je eigen administratie een kopie van de pakbon bewaren.
    De pakbon/retourformulier vind je als bijlage in de email met de verzendbevestiging.
    Als je de pakbon/retourformulier niet meer hebt of niet meer kunt vinden, dan willen wij jou vragen om het ordernummer en NAW-gegevens in de doos bij te sluiten.
  • Bij de bestelbevestiging die je via email hebt ontvangen vind je een modelformulier voor herroeping.
    Download herroepingsformulier
    Je kan desgewenst ook dit formulier gebruiken, maar dat is niet verplicht.
    Het ingevulde formulier kan je in de doos bijsluiten, of je kan het alvast aan ons sturen via e-mail.
    Nadat aan ons kenbaar is gemaakt dat je artikelen terug wilt sturen, heb je vervolgens nog 14 dagen de tijd om dit daadwerkelijk te doen.

Defecten of mankementen (garantie):
Indien een van de artikelen een defect of mankement heeft, kan je het beste eerst contact opnemen met onze klantenservice.
Doe dit bij voorkeur via e-mail met een foto van het mankement of defect.
Onze klantenservice kan je dan het beste adviseren over een oplossing van dit mankement of defect.
Het kan voorkomen er geen vervangend artikel voorhanden is en dat misschien een andere oplossing volstaat.

Indien wordt afgesproken dat het artikel kan worden terug gestuurd, vermeld dan duidelijk op de pakbon die je mee terug stuurt, dat het om een artikel met een defect of mankement gaat.
Hiermee wordt voorkomen dat het artikel per ongeluk aan iemand anders verkocht kan worden.
Wij gebruiken eigen labels voor retouren met mankement of defect.
Als een artikel op eigen gelegenheid wordt terug gestuurd kunnen wij deze kosten helaas niet accepteren.

Ook als het artikel is gebruikt en er ontstaat een mankement dat niet aan het gebruik te wijten is, neem dan contact met ons op.
Wij zullen proberen tot een passende oplossing te komen.


Hieronder vind je uitgebreide omschrijvingen van de verschillende mogelijkheden om iets retour te sturen.

Brievenbuspost:
Als de artikelen die je terug wilt sturen klein zijn, kunnen ze als brievenbuspost terug gestuurd worden.
Dit is sowieso het geval met bestellingen die ook als brievenbuspost geleverd zijn.
Maar ook losse items uit grotere pakketten komen in aanmerking.
De maximale afmeting voor het versturen met brievenbuspost is: 32,4cm x 22,9cm x 3,2cm.
De post is hier heel streng in, dus hou je goed aan deze afmetingen.

Kosten:
0-20 gram: € 0,96 (1 postzegel)
21-50 gram: € 1,92 (2 postzegels)
51-100 gram: € 2,88 (3 postzegels)
101-350 gram: € 3,84 (4 postzegels)
351 gram - 2kg: € 4,50 (aparte zegel, of 4 postzegels)
Let op:Vanaf 101 gram wordt het goedkoper om de retour als een pakketje via UPS te versturen.

Retouradres:
Suits you well
Arnhemseweg 22 C
6731BS Otterlo
Nederland
E: info@suitsyouwell.nl
T: 085-2015959

Naar UPS acces point (met online label):
Dit is veruit de goedkoopste manier om een pakket terug te sturen.
Je stuurt het pakket van een UPS acces point bij jou in de buurt naar het UPS acces point in Otterlo.

Kosten:
€ 3,74 (*dit kan iets afwijken vanwege de brandstoftoeslag)

Werkwijze:

  • Ga naar www.ups.com/ship
  • Vul je eigen gegevens in.
  • Vul onze gegevens in:
    Suits you well (contactpersoon: W van den Akker)
    Arnhemseweg 22 C
    6731BS Otterlo
    Nederland
    E: info@suitsyouwell.nl
    T: 085-2015959
  • Voer het gewicht in (ongeveer). De andere velden op die pagina mogen leeg blijven.
  • Vul op het scherm "Hoe wilt u verzenden" de volgende dingen in:
    • Ik geef mijn zending af of voeg het toe aan een andere afhaling.
    • Verwachte verzenddatum (label is maar enkele dagen geldig)
    • Ja, bewaar op een UPS locatie
    • Als alle gegevens juist zijn ingevuld, wordt automatisch het juiste UPS acces point weegegeven.
      Namelijk: Novy de Vakman, Dorpsstraat 9, 6731 AS Otterlo
    • Kies voor "laagste kosten".
    • Kies bij "berichtgeving over afhaling" voor email.
  • Vul een korte omschrijving in van wat je verstuurd.
  • Reken de bestelling af en print je label.
  • Plak het label op je pakket en lever hem in bij een UPS acces point bij jou in de buurt.

Naar DHL servicepunt:
Je stuurt het pakket van een DHL servicepunt bij jou in de buurt naar het DHL servicepunt in Otterlo.

Kosten:
€ 4,50 (met online gekocht label)
€ 5,50 (label kopen bij DHL servicepunt)

Werkwijze:

  • Ga naar my.dhlparcel.nl
  • Kies Standaard - Pakket
  • Vul onze gegevens in:
    Suits you well (contactpersoon: W van den Akker)
    Arnhemseweg 22 C
    6731BS Otterlo
    Nederland
    E: info@suitsyouwell.nl
    T: 085-2015959
  • Kies bij bezorgtoptie voor: DHL servicepoint
  • Kies het volgende servicepoint: Novy de Vakman, Dorpsstraat 9, 6731 AS Otterlo
  • Vul je eigen gegevens in.
  • Kies of je het label wilt printen of dat je een code krijgt die je op het servicepunt vanaf je telefoon kunt laten scannen.
  • Betaal het label.
  • Lever het pakket in bij een DHL servicepunt bij jou in de buurt.

Via DHL servicepunt naar bedrijfsafres:
Je stuurt het pakket van een DHL servicepunt bij jou in de buurt rechtstreeks naar ons bedrijfsadres.

Kosten:
€ 5,75 (met online gekocht label)
€ 6,75 (label kopen bij DHL servicepunt)

Werkwijze:

  • Ga naar my.dhlparcel.nl
  • Kies Standaard - Pakket
  • Vul onze gegevens in:
    Suits you well (contactpersoon: W van den Akker)
    Arnhemseweg 22 C
    6731BS Otterlo
    Nederland
    E: info@suitsyouwell.nl
    T: 085-2015959
  • Kies bij bezorgtoptie voor: Thuis
  • Vul je eigen gegevens in.
  • Kies of je het label wilt printen of dat je een code krijgt die je op het servicepunt vanaf je telefoon kunt laten scannen.
  • Betaal het label.
  • Lever het pakket in bij een DHL servicepunt bij jou in de buurt.

Naar PostNL-punt:
Je stuurt het pakket van een PostNL-punt bij jou in de buurt naar het PostNL-punt in Otterlo.

Kosten:
€ 6,25 (met online gekocht label)

Werkwijze:

  • Ga naar https://www.postnl.nl
  • Kies voor Pakket (vanaf € 6,75)
  • Vul onze gegevens in:
    Suits you well (contactpersoon: W van den Akker)
    Arnhemseweg 22 C
    6731BS Otterlo
    Nederland
    E: info@suitsyouwell.nl
    T: 085-2015959
  • Kies voor: Bezorgen op een PostNL locatie (€ 0,50 korting)
  • Als alle gegevens juist zijn ingevuld, wordt automatisch de juiste PostNL locatie weegegeven.
    Namelijk: SPAR Otterlo, Dorpsstraat 4A, 6731 AT Otterlo
  • Vul je eigen gegevens in.
  • Betaal en print het label.
  • Plak het label op het pakket en lever het in bij een PostNL punt bij jou in de buurt.

Via PostNL-punt rechtstreeks naar ons bedrijfsafdres:
Je stuurt het pakket van een PostNL-punt bij jou in de buurt naar het PostNL-punt in Otterlo.

Kosten:
€ 6,75 (met online gekocht label)
€ 7,25 (label kopen bij PostNL-punt)

Werkwijze:

  • Ga naar https://www.postnl.nl
  • Kies voor Pakket (vanaf € 6,75)
  • Vul onze gegevens in:
    Suits you well (contactpersoon: W van den Akker)
    Arnhemseweg 22 C
    6731BS Otterlo
    Nederland
    E: info@suitsyouwell.nl
    T: 085-2015959
  • Kies voor: Bezorgen op bovenstaand adres.
  • Vul je eigen gegevens in.
  • Betaal en print het label.
  • Plak het label op het pakket en lever het in bij een PostNL punt bij jou in de buurt.

GRATIS* Retourneren via PayPal:
PayPal betaald de gemaakte retour kosten terug voor klanten die de bestelling via PayPal hebben betaald.
De retour kosten worden, na activatie van deze service bij Paypal, tot maximaal twaalf retourzendingen met een maximum vergoeding van €30 per zending vergoed door PayPal.
Activeer nu uw Retourkosten vergoeding via PayPal en profiteer direct!
*Let op: Je moet je bestelling via PayPal betalen, declaratie doe je achteraf via PayPal. *Let op:De verantwoordelijkheid voor deze service ligt volledig bij PayPal. Voor meer informatie: Klik hier.

Retourneren vanuit België:
Vanuit België retourneer je ook naar ons adres in Nederland.
Je kunt hiervoor elke vervoerder naar keuze nemen.
De meeste vervoerders die voor Nederland beschreven zijn, bevinden zich ook in België.
Ze rekenen alleen andere prijzen voor het versturen van België naar Nederland.
In ieder geval zal een online gekocht label goedkoper zijn dan een label gekocht in de winkel.
De gratis optie van Paypal die hierboven beschreven wordt, geldt in ieder geval ook voor België.